Politica de retur

Politica de retur

Conform Ordonanței de Urgentă Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, înainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri în afară de cele de transport inițial și de retur, în termen de 14 zile începând cu ziua în care intră în posesia fizică a produsului. 

Pentru a vă exercita dreptul de retragere trebuie să informați SC Kapotherm HVAC S.R.L. (www.depozituldeinstalatii.ro) cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din prezentul contract, utilizând un formular de retur care va fi transmis la adresa office@kapotherm.ro sau accesand sectiunea „Cerere returnare produs” aflata in contul personal creat in site.

Returul se va efectua doar prin firme de curierat care vor livra produsul direct la adresa specificata de Vânzător.

Daca ați hotărât să vă retrageți din contract în termenul de 14 zile, vă vom rambursa orice sumă pe care am primit-o de la Dumneavoastră, mai puțin costurile livrării inițiale, fără întârzieri nejustificate, dar nu înainte de a recepționa bunul în aceeași stare în care a fost livrat. 

Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (in ambalajul original, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au însoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire și/sau intervenții neautorizate etc. 

Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.

Returnarea unui produs fără ambalajul acestuia sau fără accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor menționate mai jos.

In cazul in care au fost achiziționate mai multe produse de același fel si se solicita returul pentru toate este necesar ca doar unul dintre produse să fie desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.

Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, șocuri, etc., fără ca acestea sa fie aduse la conformitate, conform procedurii de mai jos.

Rambursarea contravalorii produsului se va face in termen de maxim 14 zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră privind retragerea din contract, dar nu înainte de data recepționării bunurilor.

Diminuarea valorii bunurilor returnate (conform art. 14 alin. 3 din O.U.G. nr. 34/2014)

Întrucât în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii. Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.

Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.

Acțiuni acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:

- dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmând instrucțiunile pentru despachetare (acolo unde producătorul indică modul de manipulare), fără deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;

- inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;

- în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;

- în cazul produselor care necesită montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, cartușe refill, cartușe de imprimantă, toner etc.) sau racordarea la alte utilități decât energia electrică (de ex.: apă, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.

Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.

Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:

- folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;

- ruperea sigiliilor și a etichetelor;

- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);

- zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;

- desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de cerneală, toner etc.)

- desigilarea sau instalarea licențelor software;

- desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă.

Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.

În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta.

Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se acceptă retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.

Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.

Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valorii aducerii la conformitate.

Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa taxelor de readucere a produselor la starea în care au fost livrate.

Diminuarea se aplica intre 10%-99% din valoarea inițială a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicată către client la recepționarea produselor.

Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate, cum ar fi produsele electronice care au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala/urechi.

Categorii de produse care nu pot fi returnate

1. produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

2. produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igiena și care au fost desigilate de consumator;

3. produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.

Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Dreptul de retragere nu se aplică în cazul persoanelor juridice. 

Alte informații

Expeditorul răspunde cu privire la corectitudinea datelor înscrise pe documentul de transport (AWB), cât și de ambalarea corectă și etichetarea coletelor.

Coletele trimise de către expeditor trebuie sa fie ambalate într-un mod care să protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranță, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc.). De asemenea, se recomandă ambalarea coletului astfel încât să corespundă greutății, formei și naturii conținutului, cât și modului și duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze conținutul astfel încât să nu poată fi deteriorat prin presiune sau manipulări succesive, putând fi, după caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.

Returnările prin curierat rapid nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior prin transfer bancar.

În vederea evitării refuzului coletelor deteriorate și pentru verificarea integrității produselor si accesoriilor, recomandam ca returul sa se facă cu posibilitatea verificării coletului la recepție.

În situația în care coletul prezintă suspiciunea deteriorării si nu poate fi verificat în prezența agentului de curierat (în lipsa opțiunii de verificare colet) acesta va fi returnat, fiind încheiat un procesul - verbal de constatare în prezența agentului de livrare.

Pentru a solicita eventualele despăgubiri de la firma de curierat puteți să verificați integritatea produsului returnat în prezenta agentului de curierat și vă recomandam să solicitați încheierea unui proces - verbal de constatare